עדכון פוליסת ביטוח - מחזור ביטוח

עדכון פוליסת ביטוח בריאות אחת לתקופה – משתלם או מיותר לחלוטין?!

עבר לא מעט זמן מאז שרכשתם את כיסוי ביטוחי. קיבלתם הצעה מחברת הביטוח לעבור לפוליסה עדכנית יותר? מתלבטים האם הגיע הזמן לעדכן את פוליסת הביטוח? אתם בוודאי שואלים את עצמכם האם מדובר בתהליך חיובי שנכון עבורכם, האם מדובר בתהליך מיותר שניתן לוותר עליו ואו חלילה אף צפוי לפגוע בכם! על כך ועוד במאמר זה.

עדכון פוליסת ביטוח בריאות – כדאי?

כדי לענות על שאלה חשובה זו, עלינו להבין בראש ובראשונה שכמעט ודאי שחסר לנו ידע נחוץ לשם קבלת החלטה מושכלת. יתרה מכך, חיוני להבין שהתשובה על השאלה הזו ממש תשתנה בין מבוטח למבוטח בהתאם למאפייניו הייחודיים. כדי להמחיש את הנושא, אנו נציג סיבה לעדכון הפוליסה וסיבה להישארות בפוליסה הקיימת:

מתי כדאי לעדכן פוליסת ביטוח בריאות:

יש מגוון סיבות לבצע שינויים בפוליסת ביטוח הבריאות שלנו. ישנם גורמים רבים שמביאים לידי כך ששווה לנו לעשות שינויים במצב הקיים אך יש לדעת כמובן מה עושים. בשנים האחרונות, הסיבות הכי משמעותיות לשינוי פוליסת הביטוח הנם:

הרפורמה שבוצעה על ידי משרד האוצר:

משרד האוצר יצא ברפורמה להוזלת מחירי הביטוחים בשנת 2016. רפורמה זו בעצם חייבה את חברות הביטוח לשנות את סוגי הביטוחים ומידת הכיסוי בהם וכמובן גם לאפשר לרכוש כיסויים שונים בנפרד. האפשרויות הבולטות במסגרת רפורמה זו, ישנם פוליסות אחידות הכוללים טיפולים חלופיים וכמובן יכולת לביצוע השוואת מחירים.

בנוסף, הרפורמה בביטוחי הבריאות מאפשרת כיום רכישת כיסויים שונים בנפרד ובכך בעצם המובטח לא חייב לרכוש מוצרים שאין לו שימוש בהם ואו שיש לו כפל ביטוח אל מול קופת החולים. כאשר על כל יתרונות אלו, הפוליסות החדשות מתחדשות אחת לשנתיים באופן אוטומטי לכל משך חייהם של המבוטחים אך גם יעודכנו בכל החידושים הטכנולוגיים שיתווספו לפוליסה!

ההתקדמות הטכנולוגית והתרופות הביולוגיות:

פוליסות הביטוח הישנות מכסות ניתוחים ותרופות יקרות זה נכון. אך, כיום יש יותר ויותר תרופות ביולוגיות ואו טיפולים מחליפי ניתוח שיכולים להעניק לכם שכבת הגנה טובה בהרבה. תרופות ביולוגיות וטיפולים מונעי ניתוח הן הפתרונות היקרים והעדכניים ביותר כיום ויש לבחון את ההוספה שלהם לפוליסה קיימת ואו שינוי פוליסה שתכלול גם אותם מאחר וזהו העתיד!

אך כנגד הסיבות לעדכון פוליסת הביטוח הקיימת, יש גם סיבות לוויתור על עדכון פוליסות הביטוח:

מתי לא כדאי לעדכן פוליסת ביטוח בריאות:

רכשתם ביטוח בריאות בגיל צעיר ובבריאות איתנה, עם השנים גילכם עלה ומצבכם הבריאותי נשחק. במידה ואתם מחזיקים בפוליסות ישנות וטובות שאינם נמכרות עוד ואו במידה ואתם מחזיקים בפוליסת ביטוח שנרכשה בהתאם למצבכם הבריאותי בשנות השיא שלכם, הרי שעדכון פוליסת ביטוח בריאות תהיה טעות מרה שעליה עוד תידרשו לשלם.

כאשר חברת הביטוח מתקשרת אליכם עם הצעה לשדרוג הביטוח ואו עדכון תנאי הביטוח תוך התייחסות לעדכוני חוק ואו כל סיבה אחרת, עליכם לבחון את האינטרס של חברת הביטוח ולבחון טוב טוב האם השינוי המדובר אכן צפוי להשפיע על הפוליסה הקיימת לטובה ואו לרעה. במקרים רבים, השינוי מינורי למדי בתוכן הפוליסה אך בעל משמעות אדירה בכיסוי הביטוחי בעת הצורך. לכן יש להיזהר בכל פעולה הקשורה לפוליסות ביטוח.

בנוסף לדוגמאות שהצגנו כאן, ייתכנו עוד סיבות רבות לכך שתעדיפו להישאר עם פוליסת הביטוח הקיימת. אך אלו הן סיבות אינדיבידואליות שמשתנות מאדם לאדם.

איך מקבלים החלטה על עדכון פוליסת ביטוח?

אתם רופאים נהדרים, אנשי מקצוע מעולים, מחזיקים בידע רב בתחומים רבים בחיים, כל זה נהדר. אך במידה ואתם לא מחזיקים בידע מקצועי וניסיון בכל הקשור לזיהוי וקריאה של פוליסות ביטוח, במידה ואתם לא מחזיקים בהבנה מעמיקה אודות עולם הביטוח, הרי שעדיף לכם לפנות לקבלת ייעוץ מגורם מוסמך לכך. יועץ ביטוח בריאות ידע להעניק לכם את המידע החסר ואף לבצע עבורכם תכנון ביטוח ארוך טווח שיבטיח לכם שקט נפשי וכיסוי ביטוחי הולם.

מעוניינים לבחון את מצבכם הביטוחי? בחרו את השירות המועדף עליכם:

בהצלחה!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון בנושא?
הרגש חופשי להצטרף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.